2016. május 9., hétfő

Digitális történetmesélés

Kis csapatunk egy Pilvax-beli szék szemszögéből mutatja be az 1848 eleji eseményeket. Célunk nem a történelmi események szemléltetése vagy korhű feldolgozása volt, sokkal inkább szem előtt tartottuk, hogy egy kreatív produktummal rukkoljunk elő a kiadott feladatot illetően. A digitális történetmesélés eszköze rendkívül sokszínű felhasználási repertoárral rendelkezik, ennélfogva valamennyi tantárgy, de egyéb iskolai események tekintetebén is teljes mértékben alkalmazható, sőt színesíti azokat. Didaktikai szempontból a mi kisfilmünk is megáll a lábán (csak hogy a szék-hasonlatnál maradjak), hiszen egy szerepbe történő beleélés támogatja a tanulók kreativitását, kifejezőkészségét, a közös munka pedig szociális kompetenciájuk fejlődéséhez járul hozzá. Mindazonáltal a narratíva megfogalmazása, az aláfestő zene kiválasztása, a különböző események feldolgozása és beépítése a kerettörténetbe, az összhang a vizuális (kép) és az auditív (hangzó szöveg) részek között mind-mind készségfejlesztő hatással bír. 
A "miniprojektben" Fannival, Ágival, Ritával, Dorkával és Rékával dolgozhattam együtt, a munka pedig a rengeteg színes ötlet miatt rendkívül gördülékeny volt (még ha néha ki is feküdtem az asztalra...).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése